2011. március 24., csütörtök

Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek

Őszinte leszek. Egy kukkot nem értettem belőle. Mármint..... Nem miközben olvastam, hanem ahogyan a vége felé közeledve vártam, hogy mivé kerekedik ki a történet. Nekem nem kerekedett.

Annak idején ezt először színdarabban láttam és visszagondoltam sokszor, hogy semmire nem emlékszem belőle. Mostmár tudom, hogy miért. Nem tudtam követni, néhol nagyon fárasztó volt olvasni és most visszaidéződött a színdarab utáni érzés, kérdés: "Mi van? Én ezt nem értem..."

Eddig nem volt Máraival ilyen olvasmány élményem, de itt helyt adok annak, aki azt mondja, "nekem Márai nem jön be". Ha ezt olvastam volna elsőnek, azt hiszem én sem veszem több művét elő.
Nem állítom, hogy nincs értelme vagy hogy nem jó.
De nekem ez a regény emészthetetlen.

Szívesen venném a ti észrevételeiteket, ha valaki olvasta...

SeniorLotti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése